NNGG de les Illes Balears critica durament la despesa que ha efectuat la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme patrocinant un gala durant la World Travel Marke, pagant el cobert de cada comensal a 245 euros. Es tracta d’una gala que, teòricament, tenia com a finalitat promocionar les Illes Balears com a destinació turística cultural i frenar els efectes del Brèxit, però el resum que en podem fer és que per un sopar de 300 persones ens hem gastat 17.000 euros.

A més, cal destacar que a la gala hi assistiren una desena d’alts càrrecs del Govern de les Illes Balears, amb el seu conseqüent cost per a les arques públiques, uns assistents a la gala que no faran que augmentin les dades de visita de turistes britànics a les illes Balears i que ens deixa una factura de més de 2500 euros, només de polítics illencs.

L’objectiu d’aquesta campanya que es llança amb el hagstag #MenúDelicatessen, és, doncs, poder visibilitzar problemes reals de la gent de les Illes Balears, dels joves i dels no tan joves, i veure tot el que s’hagués pogut fer en 17.000 euros en altres qüestions més mundanals, en comptes de convidar a sopar a l’equip de la conselleria a un preu de 245 euros per comensal.

La presidenta de Noves Generacions de les Illes Balears, Marga Vicens, ha expressat que “no dubtam que la promoció turística sigui necessària, però un sopar a 245 euros el comensal no és molt ètic, i molt manco per un govern que s’autodenomina #GoverndelaGent”. A més, afegeix que “una quantitat tan alta per comensal serviria per fer moltes coses a qualsevol persona particular que disposàs d’aquesta quantitat, sobretot si es destinàs a millorar les beques, l’habitatge o el transport dels nostres joves, entre d’altres qüestions”.

Close Menu